070-411 700-505 700-501 648-232 640-911 070-462 3I0-012 200-101 C2020-703 070-347 070-463 070-412 117-202 400-101 70-412 70-243 70-417 200-120 100-105 117-201 C9530-404 070-480 70-487 300-207 JN0-643 4A0-100 600-199 E20-690 350-018 070-410 70-410 100-101 642-747 70-331 70-413 70-411 352-001 210-260 SY0-401 200-125 300-320 200-310 CISSP 300-115 PMP 300-075 210-065 210-060 70-534 70-532 EX200 1Z0-803 210-451 300-101 HP0-S42 300-206 070-346 70-461 HP0-S41 640-916 N10-006 EX300 1Z0-434 1Z0-060 C_HANAIMP151 C_TAW12_740 AWS-SYSOPS 70-346 2V0-620 300-070 C_HANATEC151 E05-001 JN0-360 2V0-641 M70-201 642-999 70-697 300-208 FC0-U51 PW0-071 C_GRCAC_10 IIA-CIA-PART3 642-732 500-260 C_HANAIMP142 98-366 1Z0-047 70-496 70-533 810-403 642-998 70-470 JN0-343 642-742 220-802 70-486 642-035 JN0-692 1Z0-470 CAS-002 642-883 PGMP 200-105 1Z0-051 642-887 070-688 156-215.77 RCDD-001 400-351 H12-211 C2090-930 102-400 70-696 070-685 SK0-004 101-400 1Z0-061 ADM-211 300-360 642-996 Erling Leick - Kunst, Malerier, Art, Paintings
 
                Om maleri   Webgalleri   Atelier & Galleri   Udstillinger/Exhibitions   Tegninger/tryk - Drawings/prints   English/Deutsch


 
   

 

          

 

SE VIDEO ...                               

                      

                           OM ROMAN SOM MALERI - MALERI SOM ROMAN       

Maleri og roman kan fusionere - forstået på den måde, at udgangspunktet  - at oprette et nyt oplevelsesunivers - er det samme som i en traditionel roman, men måden at formidle er en slags remix af begreberne roman og maleri. Inspirationen er romanens og filmens mulighed for at oprulle en fortættet historie, der kan "koges ned" til en titel på få ord fx: Den grønne stol - eller: Manden der havde fået nok etc.

 

Maleri som roman og roman som maleri, giver altså muligheden for – indenfor en afstukket fortælleramme (der naturligvis kan sprænges) at behandle et emne, der er mere eller mindre bevidst, og på samme måde som en bog, kan suge læseren/iagttageren til sig.

Baggrunden for at male en bog kan være meget forskellig: En titel der popper op og giver talrige associationer, forskellige oplevelser og funderinger, en farve der er noteret ned, eller en iboende energi af ”ubevidst karakter”.

Ovennævnte romaner er fra starten allerede oversat til samtlige sprog og dialekter på jorden, for så vidt alle kan forholde sig til det malede og tegnede sprog.

 

          

                                                    REGNMALERIER.         

Regn omfatter det hele. Regn bygger op og bryder ned. Vand er forudsætningen for liv. Regn minder i enhver sammenhæng om dimensioner, der sætter selv de mest raffinerede menneskelige projekter i perspektiv. Regn kan være både voldsom og stilfærdig. Regn er til stede, hvad enten vi er det eller ej.                                                          

 

                                                OM BILLEDE  &  MALERI.

                                                                      

De senere år er man begyndt at bruge ordet - billeder i flæng: billedkunstnere - eller - maleren viste sine billeder frem etc. Men efter undertegnedes mening er der en afgrund til forskel på et billede og et maleri: Et billede kan fastholde et øjeblik, hvorimod et maleri kan opbygge et univers helt efter afsenderens hensigter. Et billede er fastfrosset, hvor et maleri er levende med grænseløse muligheder for at blive medlevende. Et billede hænger på væggen - et maleri kan fylde et rum. Flg. link er til videoen Rainpaintings:

 http://www.youtube.com/watch?v=erhd2Lh0x8o

 

                                                 OM PORTRÆT & MALERI.

                     

Når mennesker mødes og omgås er vi hurtige til at bedømme (undertiden fordømme) hinanden, men at revidere denne "stadfæstede" vurdering er vi ikke helt så hurtige - endsige villige til, næsten uanset hvad der foreligger af vægtige grunde. Portrætmalerierne tager udgangspunkt i mennesker, som den utroligt komplicerede organisme, der gør os til levende mennesker. Portrætterne bygger på oplevelser og erfaring og males intuitivt under en slags "seance", der muliggør en befriende tilgang til emnet, hvor det synlige ydre er mindre væsentligt.

 

 

                                                    OM MUSIK & MALERI:

Undertiden kan det være vanskeligt at sætte ord på  oplevelser og indre liv. Vi fornemmer, at det vi evt. vil udtrykke og videregive ikke bliver  opfattet, som vi kunne ønske. Bl.a derfor bryder vi nu og da ud i sang - spændende fra en forsigtig nynnen til timelange arier eller vulkanske rockudbrud. Som sådan kan man tilnærme sig maleriets muligheder: en sang - en "abstrakt" melodi der gerne vil ud i det fri, og måske vinde genklang eller i det mindste nysgerrighed.                                                                          

 

                            -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                           

           
 
                                                                           
 
 .
 
 
 
 
         

                             

 

 

   

 

                         

 

 

 

_____________________________________________________________________

 


 Webdesign JasMedia
Powered by WebOut